If you want to use playing as a strong tool within business to trigger conversation, connection, collaboration, learning and fun. Theoretical background, 69 games/energizers/serious games/team building exercises to directly apply within groups of 3 or more. It can be scaled endlessly. Everything is mainly visualized where the text is supported the images. The book is focused on every type of organization and mostly on any form of leadership to help teams to a next level in a playful way!
Book Cover:
Already used the power of playing games with each other in a work environment?
Yes? Great!
No? Why not?
In our fast-paced and competitive world, workplaces have become increasingly focused on productivity, metrics and achieving results. However, amid the goals and deadlines, a key ingredient often falls in the shadows.
Our key to success in many places in dependable on the people working in our business. Bringing out the best in our employees helps keep everyone inspired, collaborative, motivated, challenged, and genuinely happy. Work games are a way of achieving this!
Welcome to the art of cultivating a workplace where team collaboration, communication, learning and fun are combined. “What” (serious) games are is explained. The scientific theoretical background on the benefits and “Why” we should play games at the office is made clear. Explore the theory of the brain, hormones, wellness, needs and motivation when gaming. Ready for direct execution, this book contains 69 practical serious games/energizers. Various business/mindset models are described to challenge yourself in adapting games or creating new ones. Track the effect by using your games to boost morale, foster better communication, strengthen team relationships, learn from each other , and (get to) know each other on a deeper level.
All examples are simply written, easy to use, and usuable for any type of work environment. You don’t need anything/much to start your journey of game change!
Gebruik jij de kracht van samen spellen spelen in een werkomgeving?
Ja? FANTASTISCH!
Nee? Waarom niet?
Neem het spelen van spelen mee als sterke tool voor de trigger van conversatie, connectie, collaboratie, leren en fun. Eindeloos schaalbaar. Voor elk type leider om teams of een organisatie te helpen op een speelse wijze!
Boek Omslag:
In onze snelle competatieve wereld zijn organisaties steeds meer gedreven op
productiviteit, metrics en het behalen van resultaat. Echter, naast doelen en deadlines valt een belangrijk ingrediënt vaak in de schaduw. Onze sleutel tot succes binnen organisaties zijn afhankelijk van de mensen die in het bedrijf werken. Het beste in onze medewerkers naar boven halen, helpt iedereen geïnspireerd, samenwerkend, gemotiveerd, uitgedaagd en gelukkig op werk te blijven. Spelen op werk is een manier op dit te bereiken!
Welkom bij de kunst van het cultiveren van kantoren waar team samenwerking, communicatie, leren en plezier worden gecombineerd. We gaan in op de WAT, WAAROM en HOE. Wat zijn (serieuze) spellen. Waarom zouden we spelen op kantoor en wat doet het volgens wetenschappelijke theoretische achtergrond. Verken de theorie van de hersenen, hormonen, welzijn, behoeften en motivatie bij het spelen. De hoe/uitvoering is direct appliceerbaar door de 69 praktische serieuze spellen/energizers die het boek bevat. De Ash’ Ring van Reflectie is een model ontwikkeld om kritisch terug te blikken op
spellen/energizers. Verschillende bedrijfs- en mindsetmodellen zijn gevisualiseerd om jezelf uit te dagen bij het aanpassen van spellen of het creëren van nieuwe.
Zet spellen in om moraal te verhogen, communicatie te bevorderen, teamrelaties te
versterken, van elkaar te leren en elkaar op een dieper niveau te leren kennen. De 69 spel voorbeelden zijn eenvoudig geschreven, gemakkelijk te gebruiken en toepasbaar in elk type werkomgeving. Je kunt direct jouw reis van spellentransformatie beginnen!”


